Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndrade, Maureen S.
TitelIncreasing Accountability: Faculty Perspectives on the English Language Competence of Nonnative English Speakers
QuelleIn: Journal of Studies in International Education, 14 (2010) 3, S.221-239 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153
DOI10.1177/1028315308331295
SchlagwörterEnglish (Second Language); Second Language Learning; Accountability; Foreign Students; College Faculty; Teacher Attitudes; Teaching Methods; Language Skills; College Students; Surveys
AbstractThe cultural, ethnic, and linguistic diversity of today's tertiary students necessitates exploring a variety of approaches to support learning. This study reports on a university's efforts to understand the teaching and learning of its diverse students--international students who are nonnative English speakers (NNESs). Faculty were surveyed to determine their experiences with NNESs. Findings indicate that faculty think students' English skills are adequate but could be better. Faculty share their views about having NNESs in the classroom, their approaches for learning support, and possible future forms of institutional support. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Studies in International Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: